Friday, August 3, 2007

دستپخت عالی

مامانی (مامان مامانم) می گه: دخترای این دوره و زمونه هیچی بلد نیستن. یه غذا نمی تونن درست کنن..
بابا می گه کی گفته بلد نیستن؟! مگه دنیا بد آشپزی می کنه؟ یا دینا و مینا؟ وقتی مامانشون نیست کی از من پذیرایی می کنه؟ همه چی هم بلدن به چه خوبی..
حالا غذا درست نمی کنن دلیل نمی شه که بلد نیستن. حتی منا آشپزی بلده..

با قیافه ی حق به جانبی که بابا جان به خودش گرفته بود داشت باورم می شد که چه آشپز قهاری هستم! ولی یه ذره که فکر کردم یادم افتاد این چند روزی که مامان نبود و بابا بهش استناد می کرد.. روز اول که مامان غذا درست کرده بود. روز دوم بابا رفت دیلمان و ما هم رفتیم خونه ی عمو، نهار و شام اونجا بودیم.
روز سوم هم طبق قراری که از قبل با مامان گذاشته بودیم که یه فکری به حال غذا کن و بعد برو! بابا برای دو روز غذا گرفت ولی انقدر زیاد بود که سه روز خوردیم.
شانس آوردیم تمام شد و روز چهارم دعوت زن عمو که هر روز زنگ می زد نهار بیاین اینجا را لبیک گفتیم و به کباب ترش تبدیل نشدیم!

تمام این شبها هم بابا بیرون شام می خورد و می اومد خونه. یه شب هم که منا گفت من شام درست می کنم و به اطلاع بابا رسوند که می تونی شام بیای خونه، بابا شام خورده بود و بعد اومد خونه!
حالا شام چی بود؟ منا جان امر فرمودند همبرگر آماده، نان، سس و گوجه فرنگی بخرم و تحویل بدم تا منا جان زحمت سرخ کردنش را بکشه!

7 comments:

Anonymous said...

ما که ابجی نداریم ... ولی مادر گرام که میره جایی ... غذا به اندازه 2 هفته میسازه میزاره تو فرزر :دی
.
منم اشپزی بلدما
نیمرو میتونم...برنج هم میتونم فقط نمی دونم چرا همیشه شل شلک میشه :دیییییی

Anonymous said...

ولی من آشپزیم خوبه.همه چی هم بلدم بپزم.هر وقت خواستی بگو بیام بپزم

Anonymous said...

خوب من که پسرم وضعم از تو بهتره......راستی می دونی که بلاگر خیلی جاها فیلتر شده و خیلی ها نمی تونن کامنت بزارن....می تونی هالواسکن استفاده کنی که همه بتونن کامنت بزارن

Anonymous said...

اگه اضافه کنی خیلی ها راحت تر می تونن برات کامنت بزارن...کار سختی نیست..... اگه به مشکل برخوردی بهم بگو!

شیخ الشیوخ نادرالدین شاه said...

دم پدر گرام گرم

Anonymous said...

salam khahar aroose azizo ashpaz...khosham miad jamian honarmand

شیخ الشیوخ نادرالدین شاه said...

بیا دنیا ببین که ما برگشتیم به عالم بلاگستان اما این بار با کمک شیطان بزرگ
http://khaneghah.wordpress.com