Wednesday, August 12, 2009

کلاس در باب ترکیب رنگ و رنگهای اصلی بود
نارنجی و سبز و بنفش را درست کردیم. بعد پرسیدم به نظرتون چه رنگهایی را با هم قاطی کنیم می‌شه زرد؟
هر کس دو، سه تا رنگ را پیشنهاد داد. چند تا را تست کردیم به رنگ زرد نرسید. گفتم می‌تونیم زرد پررنگ یا کم‌رنگ درست کنیم اما خود رنگ زرد را نمی‌شه از ترکیب کردن رنگها درست کرد. برای همین بهش می‌گن رنگ اصلی. بعد خواستم رنگهای اصلی را بهشان نشان دهم..
آبرنگ را گرفتم دستم و رنگها را نشان دادم و گفتم: زرد ، قرمز ، آبی
یکی با ناله - دقیقن ناله - پرید وسط حرفم و نگذاشت جمله ام را تمام کنم، گفت خانوووووووووم یعنی سه تا رنگ را با هم قاطی کنیم؟

خب آدم اینجوری وقتها هنگ می‌کند. آبرنگ را گذاشتم روی میز و چند لحظه‌ای سکوت کردم. حرفم نمی‌‌آمد. دخترک امسال کلاس پنجم ابتدایی می رود. من هر جلسه بهشان تذکر می‌دهم وسط حرف هم نپرید. وقتی دارم توضیح می‌دهم خوب گوش کنید و حرفم تمام شد، اگر سؤالی داشتید بپرسید.


پ.ن: مامان می‌گوید انقدر که حرص می‌خوری و با این بچه‌ها سر و کله می‌زنی، دیگر صدایت در نمی‌آید

0 comments: