Saturday, August 8, 2009

آموزش گام به گام

موضوع کلاس: شناخت رنگهای اصلی و ترکیب رنگ و ساختن رنگهای جدید
بعد از کلی سکوت باشید و حواس جمع کنید و غیره
من: اول قلمو را می زنیم تو آب تا خیس بشه. نه اینکه کلی آب برداریم بریزیم روی رنگ.. فقط در حدی که قلمو خیس باشه.. می زنیم توی رنگ زرد و اینجوری - در حال نشان دادن- می ریزیم این قسمت - پالت رنگ- همتون الان این کار را همراه من انجام بدید
بعد دوباره قلمو را می زنیم توی آب و کاملن تمیزش می کنیم تا از رنگ زرد روش باقی نمونه. به هیچ عنوان قلموی کثیف را توی رنگ دیگه نزنید که رنگهاتون قاطی شه با هم. فقط توی پالت، رنگها را با هم قاطی می کنیم. بعد قلمو را می زنیم تو رنگ قرمز .. و با رنگ زرد قاطی می‌کنیم.. حالا چه رنگی داریم؟
صدای یکی دو تا از بچه‌ها : نارنجی
من: آره.. پس اینجوری با ترکیب دو رنگ، یه رنگ جدید تونستیم درست کنیم. کمی از این رنگ را گوشه‌ی مقوامون می زنیم. حالا اگه به همین رنگ نارنجی که درست کردیم و اضافه‌اش توی پالت هست، قرمز اضافه کنیم یه نارنجی جدید خواهیم داشت که پررنگ تره و اگه زرد اضافه کنیم، کم رنگ تر میشه ونارنجی‌های مختلفی می تونیم درست کنیم
و یکی یکی نشانشان میدهم

فاطمه در حال ناله با قیافه‌ی درهم : خانوم اینکه خیلی کمه
من: چی کمه؟
اشاره می کند به رنگی که تو پالت درست کرده و می‌گوید: این رنگش خیلی کمه
من: فاطمه جان مگه من رنگ ریختم توش؟ خب شما رنگ کم برداشتی. دوباره زرد و قرمز را با هم قاطی کن. این‌بار بیشتر رنگ بردار

من: ساجده، نارنجی درست کردی؟
ساجده: خانوم من اصلن نمی‌فهمم چی می‌گید ! چه کار باید می‌کردم؟

پ.ن: مدیونید فکر کنید من یک توضیح صرفن کلامی داده باشم و تک به تک حتا شستن قلمو را نشانشان نداده باشم و یا کمتر از این توضیح داده باشم. بیشتر توضیح داده‌ام اما کمتر نه!

0 comments: