Saturday, October 27, 2007

گل بود و به سبزه آراسته شد

موهای سابقن آبی- سرمه ای من که الان طیفهای متفاوتی از آبی و سبز را می شه رو کله ی من مشاهده کرد و برای تدریس مبانی رنگ! و طیف های رنگی کاملن می تونه کاربرد عملی داشته باشه!!! الان به یک مشکل خیلی کوچولو تبدیل شده! (کوچولو چون در این همه خبرهای جور واجور مرگ و اعدام و بازداشت و بدبختی، رنگ مو اصلن مشکله مگه؟! )
با خانوم آرایشگر عزیز - آرزو جووون- مشورت کرده بودم و فرموده بود یه ذره شامپو، یه ذره نرم کننده و یه ذره اکسیدان را با هم مخلوط کنم و بزنم به کله ی مبارک ولی سریعن آبکشی کنم!
دیشب هر چه فکر کردم "یه ذره" یعنی چقدر؟ نفهمیدم.. مامانم هم می گفت حالا موهات را زرد نکنی.. اکسیدان زرد می کنه!
منم هی بی خیال می شدم و با خودم فکر می کردم خب چه اشکالی داره با پیراهن زمینه سفیدی که گل های صورتی و گلبهی داره موهای سبز و آبی داشت؟! گل ها هم به سبزه و چمن و آب و رودخونه نیاز دارن مسلمن!!
ولی عاقبت نصفه شبی یهو بی خبر و ناغافل !! این معجون را درست کردم و زدم به کله ام! تند تند هم خواستم سرم را بشورم، زرد نشه که گل های لباسم به خورشید دیگه نیاز نداشتن! همه ی موهام گره خورد به سختی.. تنها آرزویم در آن لحظه این بود که موهام را از ته بتراشم و بی خیال همش بشم..
به هر حال به خیر گذشت.. ولی چه فایده که همچنان این رنگ بر روی موهام پایداری نموده..

3 comments:

Anonymous said...

راحت مثه من از ته بزنش ... دیگه نه شونه ای می خواد نه چیزی :دی
.
من از مو سر راحت شدم ... الان گیر ریش میباشیم :دی

Anonymous said...

سلام- تنوع در زندگی یک اصل است

Anonymous said...

دنیا خانوم سلام
از لینکهای مامان غزل اینجا آمدم .. داشتم نوشته های قشنگت را می خواندم رسیدم به فوت یکی از معلم ها ... اسم کاملا با یکی از معلمهای من مطابقت می کرد... اگر برایت امکان دارد لطفا اسم را برایم ایمیل کن ... امیدوارم آن نباشد که من میدانم ... بی صبرانه منتظرم
اینهم ایمیل من :
parvaneh_hichestan@yahoo.com