Tuesday, April 15, 2008

چرا تمرین نمی کنیم ؟

هیچ وقت حوصله ی وارد شدن به دعوا ها و بحث های وبلاگستان را ندارم و نداشتم. یک بار اشتباهی!! وارد دعوا شدم و همون برام بسه..
ولی این وسط به چیزی برام جالب بود..

جدا از اعتقادات زهرا و نوشته ای که با نظرات موافق و مخالف زیادی روبرو شد. و فکر می کنم یکی از مشکلات اون نوشته این بود که نویسنده چند تا چیز را عنوان کرد و من نفهمیدم مشکلش روابط جنسی خارج از چهارچوب اسلام هست - که خب دلیل نداره هر کی تو وبلاگستان هست مسلمون باشه - یا نوشتن و عنوانشون در بلاگستان یا فمنیست ها یا بی دین و ایمون بودن وبلاگ نویس ها یا ....
شاید خوب بود زهرا به همون جمله ای که نوشته بود پایبند می موند و " به عنوان یک دختر مذهبی از دیدگاه مذهبی " یک به یک نظر شخصیش را "بدون قضاوت کردن" می نوشت.
و نمی شه چون کسی نظرش با ما همسو نیست تیربارانش کرد.

قسمت جالب قضیه برای من کامنت های زیر نوشته بود. مسلمن آدمهایی که کامنت گذاشتن از مردم عامی و بی سواد این کشور که نیستند. حداقل سواد و دانش استفاده از کامپیوتر و اینترنت را باید دارا باشند تا بتونند نظرشون را ثبت کنند در این دنیای مجازی.
یک عده که یه جایی را پیدا کردند تا از این موضع سوء استفاده کنند و بد و بیراه بگن به دسته ای که مورد انتقاد زهرا بوده و به قول زهرا فمنیست ها !!
یک عده هم که مخالف نظرات نویسنده بودند مثل خیلی وقتهای دیگه القاب و صفت های نامناسبی را نثار نویسنده کردند.
- دسته ی سومی هم بود البته که خیلی خوب و منطقی و بدون توهین نظر مخالف یا موافقشون را اعلام کردند که اصلن بحثی در این باره نیست. -

اگر به راستی ما به دنیای آزاد و دموکراسی اعتقاد داریم و هر دم کلی گلایه نثار سیستم حاکم بر مملکت می کنیم، چرا دقیقن همون رفتارها را در این دنیای مجازی به عینه تکرار می کنیم به جای اینکه از این فضای آزاد استفاده کنیم برای تمرین.. تمرین کنیم به عقاید همدیگه احترام بذاریم، تمرین کنیم نظرات مخالف را بشنویم. قرار نیست حتمن بهش عمل کنیم یا دلیل و برهان بیاریم تا نظر مقابلمون را عوض کنیم.
حداقل اینجا می تونیم صفحه ای که باز کردیم را با یک کلیک ببندیم، بدون اینکه چشم تو چشم کسی بشیم و تو رودروایسی گیر کنیم برای شنیدن حرف کسی و یا دیدنش. مجبور نیستیم نظرمون را حتمن اعلام کنیم که به شخص یا اشخاص دیگه ای توهین کنیم..

2 comments:

Anonymous said...

حرفاش که رو من خیلی تاثیر داشت
bazi az harfash baes mishe adam az khodesh badesh biad :(
.
:P

Anonymous said...

اي من قربون اون فهم و درك تو برم الهييييييييييييييييي.
بايد گرفت ماچت كرد.