Friday, February 29, 2008

بازی

یارا جونم و پروانه جونم دعوتم کرده بودند به بازی..
این مدت که بازی ترانه ها راه افتاده به یک نتیجه ای رسیدم!! بیشتر و قبل از اینکه متن ترانه ای منو جذب خودش کنه و باعث بشه دوستش داشته باشم و یا از بر بشم، موزیکش باعث می شه. موزیکی که با صدای خواننده اش اون ترانه را ثبت می کنه در خاطرم..

1. اونکه رفته دیگه هیچ وقت نمیاد.. تا قیامت دل من گریه می خواد
داریوش
این ترانه بیشتر محض خاطر بچه ست که قراره وقتی من رفتم، رو به غروب بره و اینو زمزمه کنه، تیتراژ بیاد رو تصویر غروب! :دی

2. سپید پوشیده بودم با موی سیاه
اکنون سیاه جامه ام با موی سپید
می آیم، می روم
می اندیشم که شاید خواب بوده ام
می اندیشم که شاید خواب دیده ام
خواب بوده ام، خواب دیده ام
فرهاد مهراد

3. دلم از تاریکی ها خسته شده
همه ی درها به روم بسته شده
مرغ شومی پشت دیوار دلم
خودشو اینور و اونور می زنه
تو رگهای خسته ی سرد تنم
ترس مردن داره پر پر می زنه
فرهاد مهراد

4. چنان دل کندم از دنیا که شکلم شکل تنهاییست
ببین مرگ مرا در خویش که مرگ من تماشاییست
داریوش

5. تو رو ميشناسم ای شبگرد عاشق
تو با اسم شب من آشنایی
از اندوه و تو و چشم تو پيداست
كه از ايل و تبار عاشقایی
تورو ميشناسم ای سر در گريبون
غريبگی نكن با هق هق من
تن شكستتو بسپار به دست
نوازشهای دست عاشق من
گوگوش

6. گل ِ بهارم در انتظارم حریق ِ سبزی بیا کنارم
حریق سبز - ابی

7. رستنی ها کم نیست
من و تو کم بودیم
خشک و پژمرده و تا روی زمین
خم بودیم
گفتنی ها کم نیست
من و تو کم گفتیم
مثل هذیان دم مرگ
از آغاز چنین در هم و برهم گفتیم
دیدنی ها کم نیست
من و تو کم دیدیم
بی سبب از پاییز
جای میلاد اقاقی ها را پرسیدیم
چیدنی ها کم نیست
من و تو کم چیدیم
وقت گل دادن عشق روی دار قالی
بی سبب حتی هر تاب گل سرخی را ترسیدیم
خواندی ها کم نیست
من و تو کم خواندیم
من و تو ساده ترین شکل سرودن را در معبر باد
با دهانی بسته وا ماندیم
من و تو کم بودیم
من و تو اما در میدان ها
اینک اندازه ی ما می خوانیم
ما به اندازه ی ما می بینیم
ما به اندازه ی ما می چینیم
ما به اندازه ی ما می گوییم
ما به اندازه ی ما می روییم
من و تو حق داریم که به اندازه ی ما هم شده با هم باشیم
گفتنی ها کم نیست
فرهاد مهراد

و دعوت می کنم از ترنج، پانته آ، حمیدرضا، نیلوفر، شیخ الشیوخ، محمد و محمد جواد

3 comments:

Anonymous said...

چشم حتما. فقط یه کوچولو وقت بده من فکر کنم. خارجی هم می شه؟ یا باید ایرانی باشه فقط

Anonymous said...

حوب من الان چی دارم بگم ؟

Anonymous said...

من این شعرارو خیلی دوست داشتم....
مرسی که بازی کردی :-*
خیلیم نخواب جیجل ;) زود بیدار شو